Canada-NY - Reisverslag uit Markham, Canada van Atie Beersen - WaarBenJij.nu Canada-NY - Reisverslag uit Markham, Canada van Atie Beersen - WaarBenJij.nu

Canada-NY

Door: Atie

Blijf op de hoogte en volg Atie

30 Augustus 2017 | Canada, Markham

Eindelijk was het dan zover. 5 uur bed uit en om 05.45 uur Rosanne bij ons en 0.6.20 uur richting Schiphol. Met een bezwaard hart onze Babs achtergelaten maar is gelukkig wel in goede handen van onze buurvrouw Suus. Op Schiphol tegelijk aangekomen met onze Patrick die onze auto mee neemt. Peter en Corrie kwamen er ook aan. Eerst met ons allen een kop koffie gedronken en toen richting de koffers inchecken. Pff zweten want wat een boodschappen hadden we vd familie Veening bij ons Stroopwafels, stroop, kaneelsuiker, chocolade, hagelslag, borrelnoten enz enz enz. Dus ohohoh als we nu maar niet te zware koffers hebben. Nu dat viel mee een ieder 21 kg alleen Rosanne bijna 24kg. Maar mocht er door. Weer naar Patrick toe want die stond bij onze handbagage daar zaten ook nog allemaal boodschappen in. Afscheid van Patrick genomen en hup nd paspoort controle. Als eerste Rosanne ja GROEN poortje open en Rosanne er door heen. Daarna ik en ja hoor warempel ik mocht ook mee. Henk ook maar eens proberen en proberen en proberen. pff spannend na de zoveeelste poging GROEN en weer eentje goedgekeurd. Toen Peter nou die mocht niet mee want bleef maar ROOD. Wat nu?? Achterlaten was ook geen optie dus maar een medewerker aan de jas getrokken. Ja die hielp Peter en gelukkig werd Peter ook goedgekeurd want GROEN!!!!Bijna het gezelschap compleet. Bijna want Corrie moest nog. Tjonge jonge jonge wat een gedoe. Na de zoveelste poging GROEN en Corrie neemt een aanloop die dacht dat ze door de DICHTE poortjes heen kon. BOEM was HO. ohhhh wel gemeen van ons 4tjes want we lagen in een deuk. Maar het is Corrie toch gelukt na de zoveelste poging dat ze werd goedgekeurd en ze ook mee mocht. Ja en daarna tassencontrole enz enz. Dus riem af, laptop uit de tas de rest vd handbagage in een bak en wie moest er weer de trolley openmaken juist CORRIE. Inhoud werd gecontroleerd en ze vroegen van "wat een stroopwafels zitten er in"Ja zegt Corrie we gaan naar familie. Pfff koffer werd goedgekeurd. Nou dat beloofd nog wat met Corrie te gaan worden in de vakantie. Daarna eerst de nodige vieze stinkstokken (cigaretten) gekocht en toen op nd koffie, want daar waren we wel aan toe. Daarna was het tijd om naar de gate te gaan. Schrok me wezenloos wat een groot vliegtuig. Pff werd hoe langer hoe banger. Nog even oma gebeld en de nodige apppjes naar het thuisfront en het vliegtuig maar in met klamme handen. En het duurde maar en het duuurde maar. Als afleiding maar appen met onze buurvrouw Suus en Patrick. En om 12.25 uur gingen we. Patrick had nog even op zijn telefoon gekeken en zegt bijna tot geen turbelentie. Nu die geloof ik ook nooit meer want na een half uur ding dong riemen om. Nou dat is dan iets voor mij (en Rosanne die zag ik af en toe ook wel bang kijken hoor). zo na 20 minuten mocht riem weer los. Na een dik half uur weer ding dong riemen weer vast pffff wat werd ik op de proef gesteld. De verzorging in het vliegtuig was enorm goed. Zegt Peter op een gegeven moment wil wel een sigaretje en wat denk je de deur mocht niet eens open vd stewardes. Dus Peter kon niet roken!!!! Die begon er van te hallucineren want hij zegt op een gegeven moment ik zie hier buiten helemaal geen fietsers wat raar!!!!! en ja hoor Ding dong weer de riemen om. Toen dacht ik heeft Patrick Beersen wel goed gekeken of heeft hij ons blij gemaakt met een dooie mus!!!! Eindelijk na een dikke 8 uur kon er geland gaan worden maar ohhhhhhhh dacht echt dat de piloot dit voor het eerst deed. Gelukkig hebbben we het overleefd. Eenmaal uit het vliegtuig moest ik eerst toch wel na 8 uur naar het toilet want ik durf echt niet in het vliegtuig dus ik lopen en lopen op zoek naar het toilet. Ik had het netjes aangegeven en ik kom van het toilet en loop nd uitgang staan ze alle vier met een verhit gezicht op mij te wachten en ik kreeg me daar een stortvloed over mee heen, ZE WAREN ME KWIJT MOCHT DIT NOOIT MEER DOEN. Nou ik ga toch echt wel naar het toilet. Koffers vd band opgehaald en op zoek naar HERTZ om onze huurauto op te halen. Nu waren we al via de tv gewaarschuwd voor dubbele verzekering en ja hoor denken ze dat Rosanne en ik ook wel zo GEK zijn. U heeft 500 euro eigen risico!! Neeeeeee echt niet hebben een verzekering afgesloten daarvoor. Nee niet bekend. Gelukig alles uitgedraaid en ja hoor het bewijs. Papieren en sleutels meegenomen en op zoek nd auto. Die gezichten van iedereen......Het lijkt wel een HALVE BUS!!! en dan nog bijna ruimte te kort voor ALLE bagage. hihi. Nou Rosanne achter het stuur en rijden maar. BRRRRR rijdt ze met 1 hand aan het stuur. En wat denk je FILI, FILE, File. 2 uur over gedaan. Om 18 uuur kwamen we bij de familie aan. Kregen eerst een rodleiding door hun huis en wow wat een huis en met een prachtig zwembad. Fiona had heerlijke spagetti gekookt en daarna nog wat gepraat en koffie gedronken en om 22 uur naar bed. Vanochtend met ons vijven ontbeten op terras en straks naar de ouders van Fiona. Heerlijk om hun na 16 jaar eindelijk weer te zien. Peter en Henk hebben al gezwommen en Rosanne die iedere 10 minuuten vraagt ben ik al bruin. Net met oma gebeld en ze voelde zich gelukkig al wat beter. Buurvrouw Suus die een foto van Babs stuurde en schrijft erbij "kijkt helemaal niet verdrietig". Gelukkig maar dat Babs een vervangervoor mij heeft gevonden. Suus ben je dankbaar dat je zo lief bent voor BABS. Oma past op Gizmo van Rosanne en die heeft het reuze naar haar zin bij Oma. Hopelijk morgen ook weer een verslag maar niet zon lang verhaal want het is nu al 12 uur en gaan straks pas weg dus vandaag niet zoveel te beleven. Denk ik. Of Corrie moet nog een verrassing in petto hebben voor ons. Hopelijk hebben jullie net zulk mooi weer als wij

  • 30 Augustus 2017 - 20:53

    Patrick:

    Gebeurd al genoeg zo te lezen

  • 01 September 2017 - 15:57

    Karin:

    jeetje wat een reis!! lol

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Markham

Onze reis naar Canada en NY

Wij gaan samen met onze dochter en onze vrienden naar Canada en NY

Recente Reisverslagen:

18 September 2017

Canada-ny

18 September 2017

Canada-ny

18 September 2017

Canada-ny

17 September 2017

Canada-ny

16 September 2017

Canada-ny
Atie

Actief sinds 21 Aug. 2017
Verslag gelezen: 230
Totaal aantal bezoekers 9835

Voorgaande reizen:

29 Augustus 2017 - 19 September 2017

Onze reis naar Canada en NY

Landen bezocht: