Niagara-ny - Reisverslag uit Niagara Falls, Canada van Atie Beersen - WaarBenJij.nu Niagara-ny - Reisverslag uit Niagara Falls, Canada van Atie Beersen - WaarBenJij.nu

Niagara-ny

Door: Atie

Blijf op de hoogte en volg Atie

15 September 2017 | Canada, Niagara Falls

Donderdag 14-9-2017. Na de koffie richting de watervallen aan de Amerikaanse kant. Zegt Rosanne "ben benieuwd wat ze zeggen dat we weer de grens overgaan voor de derde x". Ohhhh had ze dit maar niet gezegd want ik kreeg de kriebels er al over. Laat mij maar thuis. Neeee je moet ook mee. Nu de auto in en karren maar. Bij de grens aangekomen viel het reuze mee gelukkig. Na de nodige vragen en de paspoorten gecontroleerd mochten we door. Parkeerplaats gezocht en daar begon de ellende!! Rosanne geld voor het parkeren in de meter gedaan en Peter kwam de auto uit schuift de deur van de auto dicht en ja hoor "HAND TUSSEN DE DEUR". Hoe krijgt hij het voor elkaar. De afdruk vd deur stond in zijn hand!! We hebben er met ons vieren naar staan kijken en ja hoor net zolang staan kijken dat het eindelijk eens begin te bloeden. Ja en wat nu. Niemand had natuurlijk pleister bij zich. Corrie had wel iets van een groot stuk toiletpapier bij zich!!!!!!!!!!!!!!!!!!Ze heeft Peter zijn hand daarmee verbonden en op naar de watervallen. Onderweg Peter, "mijn hand doet wel zeer" nou dat zal best wel, want de afdruk van de deur stond in de hand. Maar ohhhh Peter wat jammer nu het je rechterhand is kun je geen shaggies meer draaien om te roken!! Ennnn wat nog erger voor je is, je kunt niet meer vissen, want als je weer van die kanjers vangt dan kun je ze niet uit het water halen. Zegt Corrie: " we bergen de hengels vanavond meteen maar op". Heb gezegd tegen Corrie dat ik het een strak plan vond!!. Rosanne heeft hier in Niagara van de week een zalf gehaald voor wondjes en de wondjes helen daar wel heeeel snel van. Oeps denkt Peter " Niet vissen"??? Ik smeer de crème van Rosanne erop. Toiletpapier die je voor heel andere dingen gebruikt van de hand gehaald en de crème erop. We hebben de watervallen bewonderd en gezellig zitten kletsen met drie Hollandse jongens. Brood in een park opgegeten en de helft aan de meeuwen en de musjes gevoerd, want die hadden zich in grote getallen bij ons verzameld. Hups daarna weer naar de auto voor een ritje langs het meer. Peter zegt op een gegeven moment: "Oh mijn hand doet niet meer zeer hoor, goede zalf". Ja maar Peet als je weer gaat vissen dan doet de hand weer zeer!!!!ha, ha. Maar eerlijk is eerlijk de wond zag er al een heel stuk beter uit. Het is echt wonderbaarlijke zalf die Rosanne heeft gekocht hier op advies van Fiona. Iedere x uit de auto om van de prachtige uitzichten van het meer te genieten. Getankt want in de USA is het stukken goedkoper als in Canada. We staan voor het rode stoplicht te wachten en in ene komt er een auto van rechts die mocht gaan want had groen licht gekregen komt er op dat moment een auto door het rode stoplicht gereden van rechtdoor!! Ze kwamen elkaar tegen bij onze auto. Nou er kon geen haartje tussen onze auto en de auto van rechts. Ik zat gewoon te wachten van wanneer komt de klap want zag het zo gebeuren. Iedereen schrok zich wild. Echt we zijn door het oog van de naald gekropen. Vreselijk. Hup nu naar de grens. Daar hadden we een jongedame die ons hielp en wat een stuk sjagrijn was dat zeg. Dit hadden we nog niet eerder meegemaakt aan de grens. De werklust spatte er vanaf!! Ja hoor we mochten door. Gelukkig alles goed gegaan. Uhhhhhhhh.........daar kwam een auto aan en die zag ons niet en wilde linksaf slaan!!!!! Pffff had ons net op tijd in de gaten. Ja dat was dus 2x en 3 x is scheepsrecht??? Nog even boodschappen gedaan en een ijsje gegeten dan naar huis. Gelukkig goed thuis aangekomen. Het was 16.30 uur en nog bloedje heet dus lekker nog buiten gezeten. Om 18 uur het eten gemaakt, gegeten en Peter en Henk weer gaan vissen. Horen we Rosannnnnnneeeee, die naar buiten Corrie er achteraan heeft Peter een REUZE schildpad gevangen!!! Helaas geen foto want viel weer in het water. Ja en dan moet natuurlijk je hand geen zeer meer doen als je zoiets vangt. Nu we hopen dat we morgen geen nare dingen meer mee gaan maken want daar zitten we niet op te wachten. Nog 4 daagjes van het mooie weer hier genieten, want als we de berichten van iedereen ontvangen met brrrr regen, regen, regen en kouddddd en hebben het winterdekbed al op bed dan vragen we ons wel af :" Moeten we wel naar Holland terug"??