Canada-ny - Reisverslag uit Niagara Falls, Canada van Atie Beersen - WaarBenJij.nu Canada-ny - Reisverslag uit Niagara Falls, Canada van Atie Beersen - WaarBenJij.nu

Door: Atie

Blijf op de hoogte en volg Atie

12 September 2017 | Canada, Niagara Falls

Dinsdag 12-9-2017. Hadden gehoopt op een rustig dagje! Dat dagje begon best rustig maar eindigde wel met heel zwaar werk en dat in de vakantie. Na het ontbijt rommel opgeruimd beetje keuken aangeveegd de auto in. Het zou heel warm weer worden. Eerst naar St. Catharines naar het strand. Tjonge jonge jonge wat een huizen kwamen we weer tegen. Bij het strand aangekomen bij het Lake Ontario zat een heel grote familie met veel kinderen. Pfff je kreeg het benauwd ervan, want ze hadden aandacht aan elkaar en aan het eten ipv de kleine kinderen en die liepen zo het meer in en een andere kant op!! Ja ja en de ouders keken geen van allen er naar. Totdat er een moeder dacht: oh heb ook nog kinderen ergens lopen!! Nou dat gezicht van haar toen ze de kindertjes niet 1, 2, 3 zag!!! En als je nu denkt dat ze ervan hadden geleerd???......!!!!! We hebben ons brood bij het strand opgegeten en toen richting de wijnroute. Onderweg stopte Rosanne even bij een wijngaard en Corrie zegt: Wie plukt er even een tros druiven! Nou ik de auto uit en een foto van de wijngaard gemaakt en van de druiven en stiekem een tros afgeplukt.....tenslotte had Corrie er om gevraagd toch?? Maar ohhhhhh Rosanne zag het dat ik met een tros druiven aan kwam lopen en die schrok zich een hoedje!!! Mama vlug de auto in dit kun je toch niet doen? Ja maar Corrie wilde druiven toch!!!! Eenmaal in de auto zoeffffff Rosanne weggescheurd en wij met ons 4tjes de druiven soldaat gemaakt. Kwamen we bij een wijnboer aan en daar naar binnen. Er mocht GRATIS geproefd worden ( ja we zijn en blijven Hollanders) De heer die ons hielp die vertelde veel over de wijnen maar Rosanne vroeg en vertelde ook over de wijnen!! Ze zou nog bijna meer kennis van de wijn hebben dan de man zelf. Corrie en Peter 2 flessen wijn gekocht en wij eentje. Op naar de overkant want daar was er nog eentje. Wij met ons vijven naar binnen en keken elkaar al eens aan was een beetje kale k....Rosanne vroeg hoeveel het koste om wijn te proeven. Was GRATIS als je ook maar drie flessen wijn zou kopen. Kregen een kaart met de wijnen erop en Rosanne zegt tegen ons nu die wijnen zijn hier flink duurder dan aan de overkant!! Ja we wilden wel weg maar wat zeggen we nu tegen degene die ons aan het helpen was.....Rosanne zegt: We komen een andere dag terug nu even niet!!!Denk dat de jongedame dacht bij zich zelf: wat een krenterige Hollanders zijn dat. Dus weer naar de overkant en meneer begon al te lachen toen we binnen kwamen. Rosanne vroeg of ze nog een rode wijn mocht proeven, want zaterdag gaan we weer naar Harry en Fiona en de meisjes en voor Fiona wilden we een fles rode wijn meebrengen. Nu dat is gelukt, Peter ook nog een paar flessen en wij een paar flessen erbij en met de doos met wijn weer naar de auto. Thuis aangekomen koffie en thee gedronken en buiten gezeten. Maar het was wel bloedje heet in de zon. Gaan we in de party tent zitten voor onze neus zit Peter te vissen en Henk zit naast Peter te lezen. Op een gegeven moment roept Peter "Rosanneeeeeee" (die zat binnen want ze wordt lek geprikt door de muggen hier) en ik keek op en zie de hengel helemaal krom!! Zegt Henk dat is een heulllllleeeee Grote vis. Wat een werk om die vis eruit te krijgen zeg. Henk in de aanslag met het schepnet en Peter met de hengel proberen voorzichtig de vis naar de kant te krijgen. Waarachtig gelukt met zijn tweetjes en een vis van minimaal 80 cm als het niet meer is en heel zwaar. Natuurlijk foto's gemaakt en de vis weer in het water gedaan. Nukruidenstokbrood aan het bakken en kip in de oven die we gisteren kant en klaar hebben gekocht. Ben benieuwd wat er van terecht komt, want ik haalde de kip net uit de koelkast en was behoorlijk GEKROMPEN!!! Na het eten eerst naar de supermarkt met Rosanne om iets vd muggen te gaan kopen, want ze wordt er helemaal GEK van. Ja de muggen zullen wel verliefd op haar zijn. Jammer voor Rosanne!!!