Canada-ny - Reisverslag uit Markham, Canada van Atie Beersen - WaarBenJij.nu Canada-ny - Reisverslag uit Markham, Canada van Atie Beersen - WaarBenJij.nu

Door: Atie

Blijf op de hoogte en volg Atie

05 September 2017 | Canada, Markham

Zondag 3-9-2017 om 7 uur vertrokken vanuit Markham met een goed verzorgde koelbox vol eten door Fiona en Harry richting NY. Het is allemaal goed verlopen en om 18.15 uur kwamen we bij ons gereserveerde huis aan. Vroeg naar bed. Maandagmorgen hebben Corrie, Peter en Rosanne eerst boodschappen gedaan bij de supermarkt en daarna zijn we vertrokken richting de metro. Besloten om een weekkaart te kopen. Na 4 kaarten gekocht te hebben kwamen we geld tekort vd 5de kaart!!!! Ja ik had dit al voorspeld!!Maar gelukkig konden we het ook met de pinpas betalen dus konden alle vijf mee!!!Uhhhhhh dachten we, want bij wie werd het lichtje niet GROEN........ja ja bij Corrie natuurlijk. Ohhh en wij weer lachen natuurlijk. Maar Corrie had geluk na meerdere pogingen mocht ze toch er doorheen. Zitten we op het perron te wachten zegt Rosanne na enige tijd "wacht even ik ga iets vragen". Komt ze terug zegt ze: " we zitten aan de verkeerde kant van het perron we moeten aan de overkant zijn anders gaan we de verkeerde kant op". Huppa weer in de benen en de velen trappen weer af en naar de andere kant gelopen. Rosanne aan een vriendelijke jongeman alles gevraagd welke metro we het beste konden nemen. Met veel informatie gewacht op metro nr. 5. Pffff het was een nationale feestdag en de metro was overvol. Dus dat werd staan en iedereen laat hun kinderen zitten. Ja er kwam een plaatsje vrij en Corrie ging zitten naast een donker kindje. Zijn moeder stond naast mij en zegt heel snauwerig tegen Corrie dat ze op moest schuiven want ze raakte haar kind aan. Corrie verstaat moeilijk Engels dus die kijkt haar aan met een blik van "wat zeg je?". Nou nou nou dat mens dat begint me toch hysterisch te doen dat Corrie op moest schuiven want ze kwam tegen haar zoon aan. Ja ze vond ons maar BLANK!!! Niemand vd donkere mensen (zeg het maar netjes) staan vd blanken op. Wat een gewaarwording was dat in de metro. En de airco stond aan nu het leek wel winter. Moesten we een uur volhouden. We zijn naar een optocht geweest maar dat viel erg tegen en weer vertrokken. Eerst met de metro mee en ja dan gaan we elkaar al aankijken van kan Corrie wel mee? En ja hoor geen GROEN voor Corrie!!en ze leert het ook niet want als ze kaartje er doorheen doet duwt ze de stang al opzij dus iedere x weer " boem is ho" en wij weer lachen!!!. Weer een uur in de metro en we hadden een zitplaats gelukkig. De metro kwamen we uitgelopen en keken onze ogen uit!!!allemaal attracties aan het strand, een achtbaan waar je maag van omkeerde. Ik weet niet meer hoe het strand heette. Maar ohhh wat was dat indrukwekkend met alle grote gebouwen, de skyline, pier, strand en attractiepark bij elkaar. Het was 30 graden dus perfect weer!!!! Na een paar uur richting de metro en naar het centrum van NY. We hebben onze ogen uitgekeken. Central Station oh wat mooi en dat plafond zo mooi. Bij de beroemde CLOWN gegeten en inmiddels was het donker toen we buiten kwamen. Oh oh oh al die lichten vd gebouwen enz. Je keek je ogen uit. En die wolkenkrabbers is toch wel heel indrukwekkend. Ben er nu zeker van dat je 1x in je leven zeker naar NY geweest moet zijn. Ook nog bij een bank een heel groot beeld van een brandweerman gezien ter nagedachtenis aan de brandweerlieden van 9-9-2011. Nou dat doet je wel wat zeg. Om 21.30 uur richting de metro naar huis. Ja en wie kon er zomaar door het poortje CORRIE. Jammer konden we niet lachen!!! Eenmaal in de metro (was heel druk) en Corrie had een plaatsje en een aardige meneer stond voor mij op kreeg Rosanne het Spaans benauwd ........zitten we wel in de goede metro???Ja nummer klopt wel maar toch .....een expresssssssss metro????die niet op ons station stopt????Gelukkig waren er een aantal jongemannen die Rosanne hielpen met uitleggen er wuifde er al eentje in de verte van ik wil ook wel helpen uitleggen. Dus Rosanne aan de ketting vandaag want die zijn we anders misschien wel kwijt !!!!!!!!!want het waren geen lelijke jongemannen. Maar goed alle gekheid op een stokje we zaten dus in de verkeerde metro. Dus hupsakee volgende station er maar weer uit. Uiteindelijk toch goed thuis gekomen en meteen naar bed. Wat een GEWELDIGE dag was het. Maar eerlijk is eerlijk als Rosanne er niet bij was hadden we dit nooit kunnen doen daar zijn we het met ons 4tjes wel over eens. Vandaag weer de metro in en kijken of we weer kunnen lachen om C........ohhhh die arme Corrie moet het wel ontgelden. Het wordt vandaag weer 30 graden dus gaan maar zweten in NY city!!!Morgen wordt er regen voorspeld dat is minder leuk. Onze straf misschien dat we Corrie uitlachen iedere x????Hihihi

• 05 September 2017 - 23:10

Rolinka :

Oooh ik wil ook naar New York!!!!
    War een heerlijk stel malloten zijn jullie ook bij elkaar

• 06 September 2017 - 16:55

Stehanie:

Een leuk verslag zie Corry al voor de poortjes staan zo kan je nog is een keer lachen