Canada-NY - Reisverslag uit Markham, Canada van Atie Beersen - WaarBenJij.nu Canada-NY - Reisverslag uit Markham, Canada van Atie Beersen - WaarBenJij.nu

Canada-NY

Door: Atie

Blijf op de hoogte en volg Atie

03 September 2017 | Canada, Markham

Vrijdag 1 september 2017, yeeeeh Harry is jarig. Maar eerst een dagje Toronto. om ongeveer 10.30 uur in de auto naar Down Town. Nou wat een gedoe om een parkeerplaats te vinden!! Maar gelukt. Auto geparkeerd en lopen naar de Metro. Een hele onderneming de metro hier. Muntjes kopen, muntje in een apparaat, dan door een poort een hele reis voor je de metro in bent. Maar alles ging goed. Meteen nd CN Tower gelopen en Peter, Corrie en Henk daar afgeleverd. Rosanne en ik de stad in op zoek naar een Mac. Rosanne zegt: op iedere hoek een Mac!!! Nou we hebben drie kilometer moeten lopen voor we een Mac tegen kwamen. Hamburger gegeten dan maar weer terug nd CN Tower. Half uurtje gewacht en daar kwamen de drie CN Tower gangers weer terug. Prachtig vonden ze het. Toen belde Harry met de mededeling 19 uur in de Mandarin in Markham, want Fiona haar vader trakteerde op een etentje voor Harry zijn verjaardag. Dus de sokken er in, want we wilden nog met de boot overvaren naar Centre Island om de skyline van Toronto te zien. Kaartjes vd boor besteld zegt Rosanne tegen de kassamedewerker 3 BEJAARDEN!!! Ik verheugd want Rosanne zag me gelukkig niet voor een bejaarde aan. Maar ja dat kon Corrie denk ik niet hebben (hihihi) want die zegt nee 4 BEJAARDEN. Nou dat was dus een geweldige teleurstelling voor mij!!! Even op de boot gewacht en ja hoor vele makke schapen gaan in een hok oh nee BOOT!!! Maar het was de moeite waard. Rosanne kon er geen genoeg van krijgen: Mooi he, mooi he, mooi he, ik denk dat we dit wel honderd keer gehoord hebben! Nu vlug weer op de boot want we moesten om 19 uur bij de Mandarin zijn. Eerst naar de metro gelopen, pfffff wat een eind was dat. Rosanne muntjes gekocht voor ons vijven en nd de poortjes met ons allen. Nu Rosanne muntje erin GROEN doorlopen maar, Atie muntje erin ja hoor GROEN ik mocht ook met de metro mee, Peter hup muntje erin ja GROEN mocht ook mee, Henk mocht ook mee en toen was Corrie aan de beurt!!!!!Muntje erin nee muntje kwam er weer uit. Muntje erop nieuw in nee muntje kwam weer terug. Opnieuw muntje erin Corrie mocht nog steeds niet mee. Nog maar keer proberen en JA GROEN, maar hoe Corrie het voor elkaar kreeg is ons nog steeds een raadsel, want nu mocht ze mee en wilde ze NIET mee, want ze duwde de stang van het poortje met haar hand naar beneden maar ze ging er niet door ze zat er vast tussen!! Kon gelukkig er weer uit maar had GEEN muntje meer. Dus wij stonden natuurlijk te lachen en te lachen en te lachen. Maar wat doen we nu? Corrie meenemen of achterlaten!!! Ja het was tenslotte een feestdag want Harry was jarig dus toch besloten om Corrie mee te krijgen. Rosanne naar een medewerkster die stond te controleren en het verhaal uitgelegd en Corrie mocht door een ander poortje erdoor. Zo alle vijf weer compleet. De metro kwam er aan en instappen maar. Tot het eindpunt moesten we blijven zitten. Ja en dan ben je bij het eindpunt en Peter, Corrie en Rosanne liepen voor Henk en mij op de trap. Ik lette niet op en Henk liep mij gewoon achterna en ja hoor de verkeerde kant natuurlijk. We hoorden keihard op een glazenwand kloppen en Henk kijkt er naar en ziet dus de andere drie achter de glazenwand!! Oeps Henk en ik konden dus gelukkig nog op tijd door de poort. Ook weer gelukt. Eenmaal bij de auto de sokken er maar in en ja hoor FILE. Harry sms gestuurd wordt half acht. En ja hoor klokslag half 8 bij de Mandarin. Heerlijk gegeten en veel gegeten. Thuis aangekomen kwam Fiona met een ENORME taart aanzetten die ze zelf met de meisjes heeft gebakken. Maar ohhhh bijna geen gaatje in de maag meer vrij. Tegen 23 uur maar naar bed, want zaterdagmorgen vroeg weg. Oh ja, in de metro controleerde Peter zijn filmcamera en zegt: Oeps filmcamera doet het niet meer!!!! Oh wat jammer. Maar na enige tijd zegt hij oh hij doet het weer had de dop er op laten zitten!!!!!! Ja ja de belevenissen zijn nog lang niet uit de lucht, want zaterdagmorgen hebben we helemaal iets hilarisch meegemaakt. Ik ga nu eerst eten en misschien nog tijd om het verslag van vandaag te maken.

• 03 September 2017 - 23:13

Marcella:

Ik krijg toch steeds meer het idee dat Roseanne toch wel een beetje een soort van begeleider is ...